Pages

Sunday, July 25, 2010

Unimap, universiti Saudi kongsi kepakaran

KANGAR 23 Julai - Universiti Malaysia Perlis (Unimap) akan berkongsi kepakaran dengan Universiti Islam Al-Imam Muhammad Ibn Saud di Arab Saudi untuk melonjakkan lagi kecemerlangan akademik mahasiswa kedua-dua universiti itu.

Naib Canselor Unimap, Prof. Datuk Dr. Kamarudin Hussin berkata, beliau amat menyanjung tinggi usaha yang dilakukan oleh pihak Universiti Al-Imam yang sanggup datang ke Malaysia semata-mata untuk berkongsi ilmu dan kepakaran yang mereka miliki.

"Sesungguhnya hanya Allah yang mampu membalas kebaikan ini," katanya ketika berucap pada majlis makan malam meraikan delegasi dari Arab Saudi itu di sini malam tadi.

Pada majlis itu, Universiti Al-Imam Muhammad diwakili oleh tiga pegawai tingginya iaitu Profesor Dr. Abdulaziz A. Al-Mahmoud, Dr. Omar Al-Mahmoud dan Dr. Khaled Al-Malik.

Mereka datang ke negeri ini untuk mengadakan sesi taklimat dan temuduga bagi kursus yang akan diadakan di Kolej Undang-Undang universiti itu di Riyadh mulai 9 Oktober hingga 22 November ini.

Kamarudin turut menyatakan kebanggaannya apabila pihak universiti itu sedia memberi biasiswa kepada dua kakitangan Unimap yang akan menyambung pengajian peringkat sarjana dan kedoktoran. (dipetik dari Utusan Malaysia)

No comments:

Post a Comment